مایکروسافت: پلیس آمریکا حق ندارد از Azure برای تشخیص چهره استفاده کند مشخصات Poco F6 Pro فاش شد انتشار تصاویر Xperia 1 IV، آخرین پرچمدار سونی از ماکت‌های لورفته خانواده iPhone 16 چه می‌فهمیم؟ پیکر شهید تازه‌تفحص‌شده دفاع مقدس در گلزار شهدای مشهد به خاک سپرده شد + عکس برای بازی Hellblade II چه سیستمی نیاز دارید؟ قابلیت‌های جدید استوری در اینستاگرام + جزئیات موتور جستجوی ChatGPT به میدان می‌آید یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو
سرخط خبرها

اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید!

  • کد خبر: ۲۲۴۱۱۷
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۱
اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید!
غول آمریکایی فناوری چند مدلِ هوشِ مصنوعیِ متن‌‌بازِ جدید معرفی کرده است که برای اجرای کامل آن‌ها هیچ نیازی به اینترنت نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، شرکت اپل، امروز (۲۵ آوریل) چند مدل زبانی بزرگ (LLM) متن‌باز منتشر کرد که برای اجرا به‌صورت محلی روی دستگاه طراحی شده‌اند و به سرورهای ابری وابسته نیستند. این چند LLM که OpenELM (مدل‌های زبانی کارآمد متن‌باز) نامیده می‌شوند، در Hugging Face Hub، انجمنی برای اشتراک‌گذاری کدهای هوش مصنوعی، دردسترس هستند.

طبق گفتهٔ اپل، در مجموع هشت OpenELM وجود دارد که چهار مدل از آن‌ها با استفاده از کتابخانهٔ CoreNet از قبل آموزش داده شده‌اند و چهار مدل دیگر با دستورالعمل‌ها آموزش دیده‌اند. اپل از یک استراتژی مقیاس‌بندی لایه‌ای استفاده کرده که هدف آن بهبود دقت و کارایی است.

اپل، به‌جای مدل‌های آموزش‌دیدهٔ نهایی، کدها، گزارش‌های آموزشی و نسخه‌های متعدد را ارائه کرده است. محققان امیدوارند که این پروژه منجر به پیشرفت سریع‌تر و «نتایج قابل‌اعتمادتر» در زمینهٔ هوش مصنوعی شود.

این شرکت اعلام کرده است هوش مصنوعی جدیدش شامل چارچوب کاملی برای آموزش و ارزیابی مدل‌های زبانی بزرگ در دیتاسِت‌های دردسترس عموم است، از جمله گزارش‌های آموزشی و مواردی از این دست.

اپل، همچنین، می‌گوید که OpenELM را برای «توانمندسازی و غنی‌سازی جامعهٔ تحقیقاتی متن‌باز» با مدل‌های زبانی پیشرفته منتشر می‌کند. به‌اشتراک‌گذاری مدل‌های متن‌باز به محققان راهی برای بررسی خطرات و داده‌ها و سوگیری‌های مدل می‌دهد. توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها می‌توانند از مدل‌های پیش‌فرض به همان شکل استفاده کنند یا در آن‌ها تغییراتی بدهند.

اشتراک‌گذاری آزاد اطلاعات به ابزار مهمی برای جذب مهندسان، دانشمندان و کارشناسان برتر تبدیل شده است، چراکه فرصت‌هایی برای مقالات تحقیقاتی فراهم می‌کند که به‌طور معمول تحت سیاست‌های محرمانهٔ اپل نمی‌توانستند منتشر شوند.

اپل هنوز OpenELM را به دستگاه‌های خود نیاورده است، اما انتظار می‌رود iOS 18 تعدادی ویژگی جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی داشته باشد.

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->